نوشتن پروپزال

پروپوزال یعنی چه

یک پروپوزال از چه چیزی تشکیل شده است؟
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، ایده ای پیشنهاد می شود و دلایلی برای حمایت یا تضعیف آن ایده ارائه می شود.
این پیشنهاد نه تنها در مبادلات تجاری و اقتصادی، بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر نیز کاربرد گسترده ای دارد. به طور کلی، پروپوزال می تواند مورد استفاده دانشجویان و متخصصان در زمینه های علمی باشد.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از شروع نوشتن اولین جمله خود، بیشتر کارهای خود را انجام داده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، باید موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پروپوزال یعنی چه

این پیشنهاد قصد دارد خواننده را متقاعد کند که یک ایده خاص باید دنبال شود یا برعکس نباید دنبال شود. برای انجام این کار، باید همتای خود را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر طرف صاحب کسب و کار باشید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پروپوزال تاکید خواهد شد. برای متقاعد کردن مقامات دولتی به محبوبیت ایده خود، بر محبوبیت آن تأکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

پروپوزال یعنی چه

شواهد و آمار دست دوم، متقاعد کردن دیگران را دشوارتر می کند. قبل از تصمیم گیری حتما با کارشناسان مشورت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن

پروپوزال یعنی چه

قبل از شروع نوشتن، جمع آوری ایده های مختلف و طوفان فکری مهم است. زمانی که به چند ایده خوب رسیدید، ایده های خود را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پروپوزال یعنی چه

نسخه اول هرگز بهترین نیست. از شخصی که به او اعتماد دارید بخواهید پیشنهاد شما را بخواند و افکار خود را به اشتراک بگذارد. در نسخه بعدی، سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
طرح کلی یک پیشنهاد
شما می توانید بر اساس پیشنهاد خود قسمت های اصلی را حذف یا اضافه کنید. شما می توانید بخش های اصلی پروپوزال خود را بسته به مشخصات آن متفاوت ترتیب دهید (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پروپوزال یعنی چه

اطلاعات پس زمینه ارائه می شود و موضوع معرفی می شود که ممکن است برای مخاطب آشنا باشد یا نباشد.
این بخش از برخی جهات مهم ترین بخش پیشنهاد است. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب معمولا در جلب توجه مخاطب موثر است.
پیشنهادها معمولا برای حل یک مشکل نوشته می شوند. هنگام ارائه راه حل، بهتر است بر مشکل تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا این پیشنهاد را برای آنها بازاریابی کنید.
2. پیشنهاد

پروپوزال یعنی چه

هدف در این قسمت مشخص شده است. فقط روی آنچه در این بخش ارائه می دهید تمرکز کنید. برای این بخش، اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، چند خط کافی است. در این بخش، نحوه اجرای آن را مورد بحث قرار ندهید.
3. برنامه اجرایی
آیا می توانید قیمتی به من ارائه دهید؟ تا چه حد برای خطاب به مخاطبان آمادگی دارید؟ در اینجا باید نحوه اجرای پیشنهاد را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که مخاطبان خود را متقاعد کنید که طرح شما ایده خوبی است، همچنین باید آنها را متقاعد کنید که می توانید آن را اجرا کنید. باید بر توانایی های شما که واجد شرایط انجام این کار است تاکید شود.
بجزئیات
هدف شما ارائه داده ها و اطلاعات کافی به مخاطبان در این بخش است تا درک و تسلط کامل بر فرآیند اجرا را نشان دهد.با این حال، شما باید آنها را با جزئیات بیش از حد فنی و خسته کننده خسته نکنید.
ص. پیش بینی
این به مخاطب شما نشان می دهد که جنبه های مختلف پیشنهاد خود را با دقت در نظر گرفته اید و از هیچ چالش احتمالی غافل نشده اید.پیش بینی موانع و مشکلات تاثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد.
4. عملی بودن

پروپوزال یعنی چه

مطمئن شوید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. از تجربیات گذشته استفاده کنید و تاکید کنید که این پروژه می تواند مانند پروژه های قبلی اجرا شود. در مواردی که تجربه قبلی در این زمینه ندارید، روی خواسته های مخاطبان خود تمرکز کنید.
اگر مدیر شما نگران انجام به موقع کارها باشد، این استدلال که پیشنهاد شما بهره وری را بهبود می بخشد، می تواند متقاعد کننده باشد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در اینجا شرح دهید. بخش زیر ممکن است تکراری و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. این بخش از شما می خواهد که اصل قضیه را به وضوح بیان کنید.
شما نباید این قسمت را به همان شیوه ای که مزایای پروپوزال را می نویسید بنویسید.
6. منابع مورد نیاز

پروپوزال یعنی چه

آماده سازی این قسمت نیز ساده است. برای تکمیل پروپوزال شما چقدر زمان و منابع لازم است؟ علاوه بر منابع محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و . باید به منابع ناملموس مانند زمان نیز توجه کرد.
7. مقدمات انجام شده است
شما باید به مخاطبان خود ثابت کنید که می دانید چه کاری انجام می دهید. وقتی نوبت به قبولی می رسد (یا نمره بالاتر، اگر برای کار کلاسی باشد)، آمادگی بیشتری به نظر می رسد.
8. نتیجه گیری

پروپوزال یعنی چه

آنچه را که در مقدمه خود در مورد تاریخچه پروپوزال گفتید را به خاطر بسپارید. اگر با آن صحبت نکردید، اگر بتوانید پیشینه پیشنهاد را در مقدمه به اشتراک بگذارید، مفید خواهد بود. تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را با جزئیات شرح دهید.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع را ذکر کنید.
ویکی پدیا
owlcation
utleystrategies

دیدگاهتان را بنویسید